ponedjeljak, 01. septembar 2014.

Pale live! Urban info portal

Palelive.com YouTube kanal Prati nas na Facebook-u! Prati nas na Twitter-u!

Hadžišabanovića vila u Gornjim Palama

Hadžišabanovića vila se nalazi 2 km jugoistočno od centra Pala u Gornjim Palama u neposrednoj blizini izvora Paljanske Miljacke. Vila je 2002. godine proglašena nacionalnim spomenikom Bosne i Hercegovine te je Vlada Republike Srpske dužna preduzeti sve mjere kako bi zaštitila ovaj objekat, ali i osigurati sredstva za vraćanje ovog objekta u izvorno stanje.

Braća Hadžišabanović 1898. godine pored dvije svoje pilane u Sarajevu, podižu još jednu sa dva gatera na Palama. Pilane su uglavnom radile za lokalne potrebe, ali izgradnjom željezničke pruge prema Višegradu i njenim puštanjem u promet 1906. godine, pilana Hadžišabanovića na Palama radi punom parom. Pale su 1910. godine imale 179. kuća i 1082 stanovnika. Hadžišabanovići su imali farmu krava, pekaru, prodavnicu, pa čak i mekteb (mejtef), gdje su se muslimanska djeca podučavala vjerskim obredima. Preciznije u tim školama učila su se samo arapskom pismu, a djelovi Kurana napamet. Ali bez obzira na školu, arapski i turski jezik je ostao tuđ i nepoznat. Na ovom području, djelovanje islama pokazalo se kao neplodno.

Vila je izgrađena u periodu austrougarske okupacije kao vila masivne gradnje, dvokatnica, građena namjenski, kao ishodišna kuća. Vilu je sagradila sarajevska trgovačka porodica Hadžišabanovića 1912. godine. Projekat je rađen u martu iste godine u stolarskom ateljeu Augusta Tabory-a u Sarajevu. U privatnom vlasništvu je bila do 1946. godine, kada su je vlasti bivše SFRJ nacionalizovale. Danas je vila vlasništvo Opštine Pale.

Vila predstavlja masivnu dvokatnicu zidanu opekom i omalterisanu produžno-cementnim malterom. Građena je namjenski kao ishodišna kuća. Predstavlja arhitektonski izraz iz perioda austrougarskog carstva – stil austrijske vile, što je vidljivo u izgledu i materijalizaciji objekta.

Današnje stanje objekta bitno se razlikuje od izgleda u projektu Augusta Tabory-a koji je, s obzirom na prirodu posla koji je obavljao, imao zadatak izrade konstruktivnih i dekorativnih drvenih elemenata. Vjerovatno je prilikom kasnijih intervencija (najveća 1936. godine) došlo do promjene izgleda kompletnog objekta, tako da su postojeće fasade riješene puno jednostavnije, bez ikakvih detalja u drvetu, ali sa interpoliranim novim sadržajima i složenijim krovnim plohama. Na objektu su istaknuta dva tornja od kojih je istočni pokriven šatorastim četverostrešnim krovom, dok je drugi (zapadni) pokriven osmostrešnim krovom sa salonit pločama.


Od profilacije na tornjevima su istaknuti krovni vijenci. Prozorski otvori su velikih dimenzija i uglavnom su lučno završeni. Okviri su izvedeni u malteru. Zapadni dio objekta je dograđen 1936. godine. Objekat je trenutno pokriven crijepom i limom.

Dugogodišnja nebriga društva, neadekvatno održavanje i nepovoljni vremenski i drugi uslovi, doveli su objekat u veoma loše stanje. Uslijed dugogodišnjeg vlaženja zidova, mraza i drugih faktora, kao i vrlo visokog snijega 2000./2001. godine, došlo je do kolapsa konstrukcije i rušenja zapadnog dijela objekta. Ostatak zapadnog zida također je vrlo nestabilan i postoji realna opasnost da se sruši, što bi dovelo do rušenja većeg dijela objekta.

Hadžišabanovića vila kroz istoriju:



Hadžišabanovića vila danas:



(www.palelive.com)



Hadžišabanovića vila u Gornjim Palama
Komentari (74)
  • Posjetilac  - Pitanje

    Да ли је општина Пале као власник виле уложила ишта у ово здање у протеклих десет година и зашто је сада вила исходиште змија, умјесто туриста?

  • zika

    U Palama je ova zgrada poznata kao "Šabanovića vila" i uvijek se znalo da je nekada pripadala sarajevskoj porodici koja je imala veliku pilanu odmah do vile.

    Kako bilo, mislim da bi ova vila mogla postati mali mostić uspostavljanja kakvog-takvog povjerenja između Pala i Sarajeva. Predlažem da ova vila preraste u muzej u kojem bi bili zastupljeni i kultura i tradicija Bošnjaka (muslimana) ovoga kraja.
    Opština Pale može učestvovati tako što će dati objekat u ovakvom stanju, a siguran sam da neće biti problem pronaći novac za realizaciju.

    Znam unaprijed da će veliki broj mojih sugrađana osuditi ovakav prijedlog (ne bih se iznenadio da vrlo brzo budem i "izdajnik"), ali s druge strane moramo praviti korake prema normalizaciji međusobnih odnosa.

  • komentator

    sjajna ideja, samo ako vidim kuću neke od starih srpskih porodica kako su vlasti u sadašnjem sarajevu pretvorili u muzej. žiko, u tebi prepoznajem titovog pionira a to je izlapjela ideologija. normalizaciju odnosa ćemo praviti izgradnjom kakve čvrste (fizičke) granice prema sarajevu. svašta se izdešavalo u protekle dvije decenije (pa dva-tri rata) tako da pretpostavljam da većina nas nije ni za kakvu normalizaciju odnosa. idi u holivud, slikaj se sa polom mekartnijem

  • alobolan

    Čuj, samo ako vidiš. Despića kuća u Sarajevu je danas muzej, kao i kuća jedne druge pravoslavne porodice (zaboravio sam prezime) u kojoj se danas nalazi muzej književnosti i drame. O čemu ti?

  • Vlado

    Idealno za sjediste neke institucije vezane za turizam,obrazovanje,sport!
    Steta sto propada!

  • Posjetilac  - Promovisati srpsku tradiciju
    zika napisa:
    U Palama je ova zgrada poznata kao "Šabanovića vila" i uvijek se znalo da je nekada pripadala sarajevskoj porodici koja je imala veliku pilanu odmah do vile.

    Kako bilo, mislim da bi ova vila mogla postati mali mostić uspostavljanja kakvog-takvog povjerenja između Pala i Sarajeva. Predlažem da ova vila preraste u muzej u kojem bi bili zastupljeni i kultura i tradicija Bošnjaka (muslimana) ovoga kraja.
    Opština Pale može učestvovati tako što će dati objekat u ovakvom stanju, a siguran sam da neće biti problem pronaći novac za realizaciju.

    Znam unaprijed da će veliki broj mojih sugrađana osuditi ovakav prijedlog (ne bih se iznenadio da vrlo brzo budem i "izdajnik"), ali s druge strane moramo praviti korake prema normalizaciji međusobnih odnosa.

    zasto bi mi njima morali nesto poklanjati i praviti muzej, treba obnoviti, ali u funkciji Pala. Sta je uradjeno u Sarajevu za Srbe, nista. Mislim da u Sabanovica vili treba promovisati srpsku tradiciju i kulturu, izlagati stare srpske predmete u duhu srpske Romanije.


    Zika ovaj put si promasio i u potpunosti se ne slazem.

  • Goran

    Slazem se da Sabanovic vilu treba renovirati i pretvoriti u muzej. Posjetilac je 100% u pravu,
    srpska tradicija i kultura, duh Romanije....


  • Posjetilac

    Dražen Šijaković (28) i Pavle Lučić (26) iz Istočnog Sarajeva pretučeni su u noći između subote i nedjelje u pekari „Gold“ u Sarajevu. Na njih je nasrnulo dvadesetak mladića sa palicama, gvozdenim šipkama, satarom i noževima nakon što im je radnik pekare rekao da tu ne mogu da jedu. „Jedan od napadača je potrčao za nama i rekao nam 'nemojte da vas isiječem na komade'... Zaprijetio nam je riječima 'gubite se odavde i nemojte da vas ikada više vidimo'“, naveo je Šijaković

    Normalizaciji medjusobnih odnosa?????? Zika "mojne tisra".Lepo ste nas docekali u "multinacionalnom gradu" kod vas u islamsarajevu.Ovakvo gostoprimstvo se mora uzvratiti, gledacemo da budemo bolji u tome !!!

  • Posjetilac  - Svasta

    Pa mi nemamo ni svoj bilo kakav muzej i umjesto da napravimo po redu valjda prvo to, ne nego cemo trcati da muslimanima prvo napravimo muzej. E stvarno svasta sam cuo, ali ovo nikada.

  • Agresor1975  - hrvatski muzej

    Ma jok ljudi, mislim da bismo trebali otvoriti hrvatski muzej!
    Čujte samo kako dobro zvuči: Hrvatski muzej u Šabanovića Vili na Palama. Ništa veze s vezom nema ali baš nas briga.

  • Posjetilac  - Svecani program otvaranja muslimanskog muzeja na P

    Na osnovu zikinog prijedloga za izgradnju muslimanskog muzeja u sabanovica vili na Palama, svecani program otvaranja bi mogao izgledati i ovako:

    9 sati- iscekivanje dolaska glavnih gostiju harisa silajdzica i efendijje cerica uz ceremonijalno razapinjanje satora u parku pored ljiljan fontane.
    10 sati- klanjanje na promenadi i pozdravni govor silajdzica i efendije cerica. Akcenat u govoru je na pokajanju Srba na Palama. Kurtoazno se izrazava i zahvalnost ziki inicijatoru.
    11 sati- obilazak muslimanskog groblja, molitva za sve zrtve srbocetnicke agresije na Pale, Sarajevo i suverenu BiH.
    12 sati- organizovani odlazak do muslimanskog muzeja u sabanovica vili.
    12:30-13:30 razgledanje postavke Sarajevska ratna kuhinja< kako se lozio parket u furunu jer nema grijanja, pece se pita na svjeze ubranoj travi ispred solitera, a pripija se kafa spravljena na vodi donijetoj iz Miljacke izbjegavajuci snajper. Cilj, podsjecanje na Agresiju.
    14 sati- Haris Silajdzic na Promenadi prima gradjane u sator na razgovor, a potom poziva Srbe da se vrate u Sarajevo.
    15 sati- koncert Ilahije i Kaside za najmladje u duhu multikulturalizacije.
    16 sati: Haris i efendija zurno odlaze na pres konferenciju u Sarajevo i kazuju da na Palama zivi jos ****** koje sanjaju Karlovac Kavlobag Viroviticu, ali da zikin prijedlog daje nadu i da treba istrajati.
    Zavrsetak programa zelenim vatrometom.

  • komentator

    alal vera, zanijemio sam, mislim da bi to zaista tako izgledalo

  • Agresor1975  - re: Svecani program otvaranja muslimanskog muzeja

    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
    - Ako nije kasno da dodate u program i podjelu peksimeta, koje će za sve Paljane specijalno pripremiti, majke enklava Žepe i Srebrenice u saradnji sa ženama u Crnom iz Beograda, koje će im iz vojvođanskih mlinova donijeti najkvalitetnije brašno za proizvodnju gorespomenutog specijaliteta.

  • Petar Pan

    "Sabanovic vila srpski muzej"
    Sta da izlozimo u tom muzeju, sve sto smo imali vec odavno je u "Zemaljskom muzeju" u Sarajevu?

    "Mislim da u Sabanovica vili treba promovisati srpsku tradiciju i kulturu"
    Vilu finansirala porodica Sabanovica (muslimani), a radjena prema austrougarskom projektu. Zasto sada promovisati u njoj srpsku kulturu kada imamo i Cekovica kucu.

    Za rekonstrukciju Sabanovica vile su potrebna mnogo veca sredstva nego za rekonstrukciju Cekovica kuce. Ulozena sredstva se nikada nece vratiti, a trenutno imamo prece investicije i uvjek ce biti nesto prece. Trenutno nemamo uslove da napravimo muzej, daleko od toga i da rekonstruisemo ovu vilu, sta u njoj ponuditi, da bar mozemo izvuci koju kintu za placanje odrzavanja?

    - Moj prijedlog je napraviti bal vampira, prvi ovakve vrste u regionu. Ne salim se nego sam ozbiljan. Bal po ugledu na rumunski dvorac Vlad Capesa (Drakule), gdje hiljade turista svake godine hrli ka ovoj atrakciji.

  • zika

    Ovo sam i očekivao. Molim sve koje komentarišu da ne banalizuju priču jer posljedice nisu nimalo naivne, a niti smiješne. Moj prijedlog nije bio da vila postane "muzej muslimanima" vec muzej u kojem bi se nasli i eksponati koji bi govorili o postojanju muslimana na ovim prostorima.
    Ne mislim da je za ovako nešto problem pronaći sredstva za rekonstrukciju. Mnogo važnije pitanje je da li naša sredina ovako nešto prihvata, ili ne.

    Za informaciju Posjetiocu IP 199.230.203.xxx nisam iz Sarajeva već iz Pala. Ono što se desilo dvojici momaka u pekari u Sarajevu je posljedica politike koja je vladala, i još uvijek vlada ovim prostorima. Vaš zaključak je, nažalost, dokaz ovoj mojoj tvrdnji.

    Imam pravo da mislim da dosadašnja politika nije bila dobra jer sam posljedice osjetio na vlastitoj koži. Imam pravo da se nadam promjenama ovakve situacije, i svejedno mi je na koji način. Sa muzejom ili bez, sa Rusima, Amerima, ... ako ne može sa onima sa kojima smo osuđeni da živimo pored. Samo ne sa novim sukobima.

    Ako to do sada nismo naučili, onda neka nam je svima Bog na pomoći.

  • blue ninja

    Slazem se sa Zikom, mada se stalno dogadjaju nove provokacije i incidenti. Ako Pale u ratu nisu izgubile obraz, nema razloga ni da u miru ne budemo prvi koji ce pruziti ruku ili napraviti korak naprijed. Takodje mislim da bi ovaj projekat obogatio turisticku ponudu. Sto se tice finansiranja obnove, ne bih opterecivala opstinski budzet, ali ga ne bih ni punila iz ovog izvora. Jednostavno, donatori ce pomoci da se obnovi vila, a sredstva koja ona zaradi kroz turisticke posjete mogu se uloziti u neke druge projekte.

  • komentator

    ma jelte, trebalo bi svaki dan tu da mi neke dede defiluju sa francuzicama i sledećim naraštajima prenose kako su njihovi preci (dede i derviši) u šuckorskim grupama desetkovale srpsku populaciju pa između ostalih i familiju simić koja je porijeklom iz gornjih pala, baš tu iznad šabanovića vile. ko ne cijeni sebe i svoje ne može cijeniti ni tuđe. ne znam šta pokretašu žiki znači ova priča, nisam se iznenadio ali je nekako mnogo pao u mojim očima

  • posjetilac  - Provala godine

    "Ako Pale u ratu nisu izgubile obraz,..."

    Provala godine...

  • Posjetilac  - Bog ti pomogao
    Petar Pan napisa:
    "Sabanovic vila srpski muzej"
    Sta da izlozimo u tom muzeju, sve sto smo imali vec odavno je u "Zemaljskom muzeju" u Sarajevu?

    "Mislim da u Sabanovica vili treba promovisati srpsku tradiciju i kulturu"
    Vilu finansirala porodica Sabanovica (muslimani), a radjena prema austrougarskom projektu. Zasto sada promovisati u njoj srpsku kulturu kada imamo i Cekovica kucu.

    Za rekonstrukciju Sabanovica vile su potrebna mnogo veca sredstva nego za rekonstrukciju Cekovica kuce. Ulozena sredstva se nikada nece vratiti, a trenutno imamo prece investicije i uvjek ce biti nesto prece. Trenutno nemamo uslove da napravimo muzej, daleko od toga i da rekonstruisemo ovu vilu, sta u njoj ponuditi, da bar mozemo izvuci koju kintu za placanje odrzavanja?

    - Moj prijedlog je napraviti bal vampira, prvi ovakve vrste u regionu. Ne salim se nego sam ozbiljan. Bal po ugledu na rumunski dvorac Vlad Capesa (Drakule), gdje hiljade turista svake godine hrli ka ovoj atrakciji.

    U zamak drakule je ulozeno desetine miliona evra kako bi postao super igracka za bogate turiste, niko se ne vampirise na rusevinama. Nisi se dobro izinformisao nego onako odmah krenuo na bal bez skupe ulaznice. E pa ne mere.

  • Vladimir

    Taman će se bal praviti, ljudi nemaju hljeba da jedu. Možda bi moglo napraviti neki hotel-restoran-muzej na tako neki "dark" fazon, ali boga mi do nekih boljih dana ništa.

  • Teo  - re: Bog ti pomogao
    Posjetilac napisa:
    Petar Pan napisa:
    "Sabanovic vila srpski muzej"
    Sta da izlozimo u tom muzeju, sve sto smo imali vec odavno je u "Zemaljskom muzeju" u Sarajevu?

    "Mislim da u Sabanovica vili treba promovisati srpsku tradiciju i kulturu"
    Vilu finansirala porodica Sabanovica (muslimani), a radjena prema austrougarskom projektu. Zasto sada promovisati u njoj srpsku kulturu kada imamo i Cekovica kucu.

    Za rekonstrukciju Sabanovica vile su potrebna mnogo veca sredstva nego za rekonstrukciju Cekovica kuce. Ulozena sredstva se nikada nece vratiti, a trenutno imamo prece investicije i uvjek ce biti nesto prece. Trenutno nemamo uslove da napravimo muzej, daleko od toga i da rekonstruisemo ovu vilu, sta u njoj ponuditi, da bar mozemo izvuci koju kintu za placanje odrzavanja?

    - Moj prijedlog je napraviti bal vampira, prvi ovakve vrste u regionu. Ne salim se nego sam ozbiljan. Bal po ugledu na rumunski dvorac Vlad Capesa (Drakule), gdje hiljade turista svake godine hrli ka ovoj atrakciji.


    U zamak drakule je ulozeno desetine miliona evra kako bi postao super igracka za bogate turiste, niko se ne vampirise na rusevinama. Nisi se dobro izinformisao nego onako odmah krenuo na bal bez skupe ulaznice. E pa ne mere.

    hahahahahaha!!! Ja kralja!

  • Nemanja

    Zika dve ispravke, ti jesi iz islamsarajeva a razlog sto su Srpski mladici prebijeni u islamsarajevu nije politika, nego realna slika sta muslimani misle o Srbima i sta bi im "tek" uradili kad bi muslimani dosli na vlast..Zato Murate(zika) mojne tisra !!!!

  • komentator

    do sada 49 protiv ove izjave. da ja nisam slučajno zalutao na "žepa live"? sramota. slažem se sa nemanjom ( u dijelu šta muslimani misle o srbima) a vi navaliste na čovjeka ko smrt na babu. nemanja, glas "za" od mene

  • Posjetilac  - re:Nemanja, "Junacino",
    Nemanja napisa:
    Zika dve ispravke,

    Provozaj se do Bazena pa im opsuj Aliju...
  • Nemanja

    Nema potrebe psovati, sto sam napisao je ralnost a ne lazna slika kao sto to mnogi zele da podmetnu !!

  • Posjetilac  - re: Ukljuci i trecu mozdanu celiju...
    Nemanja napisa:
    Nema potrebe psovati, sto sam napisao je ralnost a ne lazna slika kao sto to mnogi zele da podmetnu !!

    Mnogo se busas u prsa ovdje na sajtu,vidim da si junacina,mora da si i ti Trebevic branio, pa sam mislio da bi to JUNASTVO i SRBOVANJE mogao prakticno pokazati.Nemoj psovati,stvarno nije u redu, izvini molim te.Nego ovako: Otidi u neku od sarajevskih pekara,iza ponoci,po kifle...onda cu ti stvarno vjerovati :woohoo:

  • Posjetilac  - Molba

    molim ziku da svoj prijedlog da se od sabanovica vile napraviti bosnjacki tj. muslimanski muzej preko pokretasa zvanicno uputi u skupstinu opstine Pale i da se pokrene ovo pitanje sa mrtve tacke.

  • Posjetilac  - Nije svejedno
    zika napisa:
    Ovo sam i očekivao. Molim sve koje komentarišu da ne banalizuju priču jer posljedice nisu nimalo naivne, a niti smiješne. Moj prijedlog nije bio da vila postane "muzej muslimanima" vec muzej u kojem bi se nasli i eksponati koji bi govorili o postojanju muslimana na ovim prostorima.
    Ne mislim da je za ovako nešto problem pronaći sredstva za rekonstrukciju. Mnogo važnije pitanje je da li naša sredina ovako nešto prihvata, ili ne.

    Za informaciju Posjetiocu IP 199.230.203.xxx nisam iz Sarajeva već iz Pala. Ono što se desilo dvojici momaka u pekari u Sarajevu je posljedica politike koja je vladala, i još uvijek vlada ovim prostorima. Vaš zaključak je, nažalost, dokaz ovoj mojoj tvrdnji.

    Imam pravo da mislim da dosadašnja politika nije bila dobra jer sam posljedice osjetio na vlastitoj koži. Imam pravo da se nadam promjenama ovakve situacije, i svejedno mi je na koji način. Sa muzejom ili bez, sa Rusima, Amerima, ... ako ne može sa onima sa kojima smo osuđeni da živimo pored. Samo ne sa novim sukobima.

    Ako to do sada nismo naučili, onda neka nam je svima Bog na pomoći.

    Nije svejedno (ali ni najmanje)

  • Posjetilac  - re: Nije svejedno
    Posjetilac napisa:
    zika napisa:
    Ovo sam i očekivao. Molim sve koje komentarišu da ne banalizuju priču jer posljedice nisu nimalo naivne, a niti smiješne. Moj prijedlog nije bio da vila postane "muzej muslimanima" vec muzej u kojem bi se nasli i eksponati koji bi govorili o postojanju muslimana na ovim prostorima.
    Ne mislim da je za ovako nešto problem pronaći sredstva za rekonstrukciju. Mnogo važnije pitanje je da li naša sredina ovako nešto prihvata, ili ne.

    Za informaciju Posjetiocu IP 199.230.203.xxx nisam iz Sarajeva već iz Pala. Ono što se desilo dvojici momaka u pekari u Sarajevu je posljedica politike koja je vladala, i još uvijek vlada ovim prostorima. Vaš zaključak je, nažalost, dokaz ovoj mojoj tvrdnji.

    Imam pravo da mislim da dosadašnja politika nije bila dobra jer sam posljedice osjetio na vlastitoj koži. Imam pravo da se nadam promjenama ovakve situacije, i svejedno mi je na koji način. Sa muzejom ili bez, sa Rusima, Amerima, ... ako ne može sa onima sa kojima smo osuđeni da živimo pored. Samo ne sa novim sukobima.

    Ako to do sada nismo naučili, onda neka nam je svima Bog na pomoći.


    Nije svejedno (ali ni najmanje)

    Dalo se juce primetiti da nema mladje dinkica tokom posjete Medvedeva, cak je trebao biti potpisnik i jednog od 6 sporazuma, ali nije. Znaci nije svejedno i nije slucajno sto nije bio. Kome nije bilo svejedno znate i sami.
    Neozbiljan je pristup da je svejedno na koji nacin ce se desiti promene. I u Rusiji 90ih su se desile promene, tada je Jelcinu bilo svejedno kako ce se desiti promene u Rusiji. On je rekao ovako: Jeste da ce mozda usled ovih promena umreti 20 miliona Rusa, da ce 40 miliona biti beda, ali ce ostalima verovatno biti dobro. Zato hajde da ovo sprovedemo. i covek provede promene jer mu je bilo svejedno, i Rusi i mi prodjosmo ko bosi po trnju jer je Jelcinu u Rusiji bilo svejedno, a u SRJ je Milosevicu i Mirjani Markovic bilo svejedno kako ce se desiti promene u Krajini.
    Trebalo bi da se ugledamo malo na bolje primere i da nam ne bude bas svejedno. Jer nikome u svetu nije svejedno. Pitajte Jevreje da li je njima ista u politici svejedno. Nije, ni najmanje, budite uvereni i zato i jesu sefovi.

  • Pjanovic  - re: Molba
    Posjetilac napisa:
    molim ziku da svoj prijedlog da se od sabanovica vile napraviti bosnjacki tj. muslimanski muzej preko pokretasa zvanicno uputi u skupstinu opstine Pale i da se pokrene ovo pitanje sa mrtve tacke.


    Docekaste vi svojih 5 minuta. Malo sale nije "zgoreg".

  • Teo

    Bože, Bože!!! Neki idu predaleko od teme!! :whistle:

  • Posjetilac  - vila

    sabanovica vila je vlasnistvo opstine pale.
    realnost je da opstina ni za sledecih 10 godina nece uloziti ni dinara za renoviranje vile,zato sto ima mnogo precis stvari-dvorana,jahorina,industrijske zone,socijalni problemi.
    mislim da nikom normalnom nije cilj da od sabanovica vile pravi muslimanima spomenik,ni danas,a ni u buduce.
    cinjenica je da ce se vila sama srusiti za koju godinu,i ostati ruglo opstine.mozda je potrebno uloziti cca 1 milion KM ZA REKONSTRUKCIJU.
    i kada bi se nasle neke donacije,da li bi to sve bilo rentabilno za odrzavanje,i da li bi za opstinu bilo ekonomski opravdano,zbog dislokacije
    samog objekta.
    neznam da li je moguce ili opravdano,licitacijom prodati vilu i zemljiste,za skromna sredstva,ili objekat kroz donacije opremiti za odmaraliste- smjestaj djece,omladinskih i studentskih aktivnosti(turisticki HOSTEL)ili EVROPSKI EKOLOSKI CENTAR.

  • Posjetilac

    heheh ala se balijaci uzburkali,ajde da vam zadam i poslednju..Ako se iko pita u Republici Srpskoj, koji naziv treba da nosi vila u Palma,cemu ce sluziti i kojem narodu(naravno Srpskom), to je nas gospodin Milorad Dodik i celi Srpski narod:))))))))

    I za zvalju posetioca,nisam bio na Trebevicu u ratu, vec na Jevrejskom groblju..Lakse mi je bilo gadjati sa prve linije i unistavati muslimanskog neprijatelja;) !!


    Ziveli vi nama, do sutra naravno !!!!

  • Nemanja

    Zika je ocigledno moderator cim pominje IP adresu kompa jal tako !!!

    Ako ti se svidjaju muslimani zika,pravac Islamsarajevu pa tamo promovisi bratsvo i jedinstvo.Kao borca Republike Srpske tvoji me komentari veoma vredjaju i siguran sam da i ostale borce Republike Srpske vredja !!!

    Ovo sam i očekivao. Molim sve koje komentarišu da ne banalizuju priču jer posljedice nisu nimalo naivne, a niti smiješne. Moj prijedlog nije bio da vila postane "muzej muslimanima" vec muzej u
    kojem bi se nasli i ("eksponati koji bi govorili o postojanju muslimana na ovim prostorima";).
    Ne mislim da je za ovako nešto problem pronaći sredstva za rekonstrukciju. Mnogo važnije pitanje je da li naša sredina ovako nešto prihvata, ili ne.

    Tvoj predlog nije bio da vila postane muzej muslimana ali da se postave muslimanski eksponati??

    Gde su Srpski eksponati u Sarajevu, verovatno u toplanama ili u kazanima kod Sarajeva, gde je moj mrtvi Srpski otac exponta i mrtvi brat exponat u Sarajevu jer im eksponat tela ne mogu naci .Mozda ti ovo govori dali je Republika Srpska spremna a kamoli Pale na takvo potez !!!

  • Posjetilac  - re: Nemanja, i cetvrtu celiju ukljuci...kako ne mo

    Sad mi je jasno zasto su onoliki grobovi na Jevrejskom groblju bili oskrnavljeni... Ti bio tamo...

  • Vladimir

    Kada bi me pitali da li sam za to da vila propadne ili se rekonstruise za 15 godina, ili da se rekonstruiše sledeće godine i postene muslimanski muzej u vlasništvu opštine Pale, ipak bi odabrao ovo posljednje.

  • Agresor1975  - @ Nemanja

    Moj dragi Nemanja,
    Tebi kao borcu оčigledno je bilo jako lijepo u ratu, i još je očiglednije da je jako kratko trajao, čim ga i danas prizivaš. Svi tvoji komentari su izrazito šovinistički obojeni, pa dobrim dijelom i ovaj posljednji. Takvima kao ti, kojima se još ratuje, treba organizovati vojnu vježbu sa upotrebom bojeve municije. Fino vas odvesti na poligon u Kalinovik ili na Manjaču, zagraditi vas gore, i udri !!! Sve dok i posljednji ne padne.

    Bojim se da u ovoj nesretnoj zemlji dugo neće biti napretka, barem ne na polju pomirenja tri naroda, dokle god takvi tipovi kao ti "ureduju" po raznoraznim pekarama, sa satarama i noževima.

    Žikin post kojim je tražio muslimanski muzej :D je išao u pravcu pomirenja, mada on u ovom momentu zvuči nadrealno, da ne upotri****m grublji izraz.
    Ali praviti i takve muzeje, jeste bolje nego oko sebe širiti međunacionalnu mržnju i prizivati rat.
    Naravno proteći će dosta vode Miljackom dok se ovdje stvari normalizuju u potpunosti. I prije je bilo ratova, i ljudi su i u njima jednako ginuli kao i u ovom posljednjem i na poslijetku ponovo pružali ruke jedni drugima i nastavljali da žive i rade zajedno. A takve kao što si ti, malo po malo, počinjali zaobilaziti u širokom luku.
    P.S. E sad, u jednom si u pravu, a to je ono za Žiku moderatora, dobro nije baš moderator ali zamalo. :woohoo:

  • posjetilac  - re:Agresor

    Bravo agresore.Ja sam Bošnjak iz Sarajeva i slažem se s tobom.

    A ovaj što veli da je bio na liniji,laže ko pas,oni koji su tamo bili se ne hvale svojim učešćem,nego šute i nastoje to zaboraviti.I ja sam bio na liniji i samo kažem-nedao Bog nikom belaja i rata a kome je do toga - u kući mu bio.

  • Nemanja

    Lepo je laprdati u prazno jal da,ali cinjenice pokazuju da je vreme bratsva i jedinstva proslo, nametnuta "bih" nece nikada biti kao sto je bila pre 1992.U danasnje vreme je iz tri dela a jeli mozda i to laz ili se mi toliko volimo i zelimo dobro jednim drugima, ja mislim suportno!!

  • Posjetilac  - Re:Nemanja

    Blećak,
    Niko ne traži bratstvo i jedinstvo nego korektne komšijske odnose.Ja želim da se,kad odem na Jahorinu i na Pale,ugodno osjećam i da me niko ne dira.Nemam namjeru nikoga ružno gledati ko dođe s Pala u grad.Ja sam bio nekoliko puta na Palama i nisam doživio niti najmanju neugodnost.Bio sam s nekim paljanima u Sarajevu ,na kafi,bez ikakvih problema.To je nama potrebno,čist račun i uzajamna tolerancija a ne bratstvo i jedinstvo.Išao sam kupovati građu,kajmak i sir na Pale kao i na skijanje.Paljani rade u gradu i ne vidim nikakav problem u tome.Šta je bilo -bilo je,ja ne mogu ispravljati krive Drine,hoću da ostatak života provedem u miru.

  • Nemanja

    Zvaljo,mozes doci na skijanje,kupiti gradju i kajmak i nazad u federaciju!!!

    Premlacivanjem Pavla i Drzena samo zato sto su bili "Srbi"!!!! pokazuje realnu sliku sta vi o nama mislite u islamsarajevu (fol mi nismo u toku sta vi mislite o nama al eto )Koliko se secam od rata se takav incident nije desio da je neko premlatio osobu muslimanske veroispovesti na nasim prostorima !!!

    Sa vama nema zivota ni za trilion godina, i jos bi vam trebali vize uvesti!!

  • Posjetilac  - re:
    Nemanja napisa:
    Zvaljo,mozes doci na skijanje,kupiti gradju i kajmak i nazad u federaciju!!!

    Premlacivanjem Pavla i Drzena samo zato sto su bili "Srbi"!!!!

    Bolan Nemanja, predahni malo,strefice te infarkt !!Ubices se sam,covjece, ne treba ti drugi neprijatelj!! Moze se desiti da tako razescen razbijes tastaturu,monitor...Navalio, kao da si ti batine donio a ne oni.

    Posto vidim da si upucen,objasni nam,kako ih skontase da su SRBI? Pisalo im na celu,vikali da su Srbi? Mozda ima neki novi miris,kojim se samo SRBI mirisu,pa pekar sa satarom poznao?... Nosili majice VOLIM PALE?...
    (Ako su nosili majice VOLIM PALE, nisu morali ici u Sarajevo, mogli su batina dobiti i u Lukavici...)
  • zika

    Da ne bude kako sam "zakuhao" i povukao se B)

    Nemanja, meni je najiskrenije zao ako ste izgubili nekoga u proslom ratu. Ja sam kao vojnik VRS tesko ranjen od strane tadasnjeg neprijatelja, jedva sam "pretekao", ali ostala je glava na ramenima. Ako Vam je za ikakvu utjehu.

    U nekoliko postova je bilo dovoljno razumnih objasnjenja sta nama svima treba. Da ne ponavljam pricu.

    Hipoteticko pitanje. Kako bi svi mi razmisljali da zivimo u gradu sa 500.000 Srba, a pored mjesto sa 30.000 Bosnjaka?

  • Nemanja

    Kako su prepoznali da su Srbi ??


    Siguran sam da nisu imali Srpski miris ali sam siguran da su ih pitali odakle dolaze i da su im culi imena.Licno imam naviku da se prekrstim prije nego sto jedem i to bi bilo dovoljno. Poenta je da nema slobode i sigrunosti za Srbe u islamsarajevu sto dokazuje premlacivanje !!!

  • Posjetilac  - skromno razmisljanje
    zika napisa:
    Da ne bude kako sam "zakuhao" i povukao se B)

    Nemanja, meni je najiskrenije zao ako ste izgubili nekoga u proslom ratu. Ja sam kao vojnik VRS tesko ranjen od strane tadasnjeg neprijatelja, jedva sam "pretekao", ali ostala je glava na ramenima. Ako Vam je za ikakvu utjehu.

    U nekoliko postova je bilo dovoljno razumnih objasnjenja sta nama svima treba. Da ne ponavljam pricu.

    Hipoteticko pitanje. Kako bi svi mi razmisljali da zivimo u gradu sa 500.000 Srba, a pored mjesto sa 30.000 Bosnjaka?

    [/b]

    ja bi licno bez pardona izvrsio humano preseljenje bosnjaka recimo na madagaskar.

  • komentator

    to!!! konačno neko pametan!

  • Posjetilac

    Sada ste otisli predaleko... Tema nije zajednicki zivot Srba i muslimana, ako grijesim ispravite me. Praviti muzej u kome ce biti izlozeni eksponati vezani za srpski narod u vili Sabanovica, je skroz neprimerena. Postoji kuca Cekovica na Palama, i jos mi nije jasno zasto tamo nema postavki. Cak se ni tu nista ne izlaze... U Sarajevu postoji jedna kuca, da znam, koja je pretvorena u muzej, a radi se o jednoj Srpskoj porodici. Mislim da je to kuca Despica, prema tome, postoji. Treba da se okrenemo sebi, svojoj tradiciji, i da ne zavirujemo u tudje dvoriste. Svi nesto pricaju o ulaganju, o navodnoj tradiciji, a ni sami ne znaju niti su ikada bili u pomenutoj Cekovica kuci, a ni ne znaju ko su oni bili. Prema tome, svi u svoje dvoriste, i da tamo prvo ocistimo, pa ce sve kasnije doci na svoje.

  • Posjetilac  - linija

    moramo se poznavati ako si bio na jevrejskom groblju , ali ti i ne znas gdje je bila linija,mozda poznajes samo cestu pored linije koja je sluzila za razne druge stvari osim cuvanja te linije

  • bode  - pozdrav ziki

    sto puta sam ti govorio da ne ne ides previse daleko ali dzaba,svi ovi momci sto pisu oko te SABANOVICA VILE ,NISU UOPSTE RAZUMJELI STA SI TI NAPISAO, oni su razumjeli samo tri rjeci sabanovic, musliman i muzej a sve ostalo izmedju toga oni ne razumiju ili nece da razumiju,zato ti kazem dA SI DALEKO ISPRED,napravio si pravu pometnju oko toga ,ali nemas se sta opravdavati ko razumije razumije.u svakom slucaju taj objekat je steta pustiti da propadne pa da li ce neko napraviti luksuzni hotel ili muzej to je svejedno.svako to gleda drugacije ali u svakom slucaju se nesto mora napraviti.slucajno sam ovo poceo citati i strasno se obradovao kad sam vidio da ti mogu napisati par slova da se mogu malo nasmijati kad citam ove komentare,to su vjerovatno sve mlada raja koji su se dosta naslusali prica oko tog nesretnog rata,koji vjerovatno ne pamte i zivot prije rata ,ali da ne duzim pricali smo o tom nocima pune 4 godine.puno pozdravi nasu raju i pisacu ja jos.

  • Posjetilac  - park

    ja bih to srusio ,napravio park,vidim da nas to samo moze posvadjati,kad nemamo dvije vile nek nemamo ni jednu a gotovo

  • Posjetilac

    uskoro ce omladinske olimpijske igre,za 4 godine.
    odlican razlog da se Vila renovira u turisticki HOSTEL-prenociste za studentske i omladinske organizacije iz cijelog svijeta.
    sjetite se Doma Izvidjacxa na Vucijoj luci i Doma na Kalovitim brdima,pa jos mnogo planinarskih domova koji su unisteni.
    SVJETSKO,A NASE.

  • Judo13

    Steta je velika, sto se ne ulozi nesto za obnovu ovog objekat :!:
    Bila bi to jos jedna od atrakcija na Palama.

  • duckie duck

    Na Palama ni ovako nema nikakvih atrakcija.Iako se opstinska vlast trudi da napravi nesto sto bi bilo privlacno turistima,sve je to tanko i siromasno kao nas narod.Mozda cu nekoga uvrijediti,ali licno mislim da se na Palama nema vidjeti nista atraktivno.Osim Jahorine,naravno.

  • duki  - vila

    Najboljo prjedlog šta uraditi sa Šabanović vile je da se renovira u svrhe studenskog doma,ili dom za dijecu bez roditelja,možda čak i starački dom,a da se s vile napravi neka atrakcija to je vrli teško.Muzej s esponatima srba ili muslimana je stvarno bezveze,vjerujte to nebi privuklo nikakve turiste,jedino ako bi se odvorila javna kuća pa možda bi posjećenost ipak bila dobra.Razmislite dobro nek svak napiše svoj prijedlog pa će mo valjda neki izabrati.

  • Aleks  - Hermetički zatvorene glave

    Kultura ne nosi pušku i ne ubija. Da su ljudi više vremena posvećivali kulturi i spoznaji tuđe tradicije ovaj haos se vjerovatno ne bi ni desio (ili se ne bi desio na ovaj način), a sada nas ne bi vodili ljudi koji su antiteza kulture.

    Stoga ne mogu reći da sam iznenađen agresivnošću iskazanoj prema jednom sasvim pozitivnom prijedlogu čija svrha nije propala ideja bratstva i jedinstva već edukacija. Ipak smo mi postali malo alergični na djelovanje kulture i edukacije.

    Žiki pozdrav i poštovanje. Neko ko vidi dovoljno daleko i ne uzdržava se da kaže to što vidi zaslužuje dubok naklon, bez obzira na uzaludnost njegovog vida.

  • godarf  - просто невјероватно

    увијек ме одушеви што први коментар буде у стилу

    Citat:
    Да ли је општина Пале као власник виле уложила ишта у ово здање у протеклих десет година и зашто је сада вила исходиште змија, умјесто туриста?


    а у првом пасусу пише да је кућа у надлежности владе РС. Питај Додика шта је уложио

  • Posjetilac  - Mozda ce katar obnoviti

    Prosto nevjerovatno da opstina ne pokazuje interesovanje da sacuva objekat u svojoj opstini od velike kulturne vaznosti :!:

  • godarf  - А има један велики проблем

    Зашто неко мисли да ти Шабановићи нису Срби? Шта су им биле прадеде?

  • Posjetilac

    Ovo je sovinizam :!:

  • isidora

    pozdrav svim onima koji su shvatili da nam je suzivot neminovan a posebno ziki.
    definitivno je nasa duznost da se nase potomstvo ne laze i da svi znamo makar osnovnu istoriju nase opstine. protiv ovoga definitivno nije argument "pa vidi kako oni u sarajevu". zar nije cilj da budemo bolji?
    ne slazem se za muzej bilo kome u sabanovici vili a ako vec do nekog muzeja dodje onda neka to bude muzej paljana. nebitno koje su nacije ili vjere bili. bili su paljani.

  • bajrin najmladji  - komšilook

    Vrlo brzo uslijedće dva značajna događaja u Sarajevu i okolini. Sto godina Atentata i početka WWI i te Omladinske zimske olimpijske igre.

    Sve aktivnosti podrediti tim događajima i prijemu posjetioca kojim valja platiti smještaj, hranu i sve ostalo šta im zatreba.

    "Nesretni rat", "krvavi rat", "građanski rat", "bratoubilački rat", "agresija na BiH", "srbočetnici", "balije", "turci",...NEKA MALO OHANU!

    Valja nama prikupiti €€€€ da se na ovom turbulentnom vaktu i zemanu preživi.

    Vratimo se tradiciji komšilooka, ali bez crknutih krava!

  • komentator

    ama nećemo sa vama čovječe. nauči čitati između redova

  • Posjetilac

    s tobom neće niko

  • komentator

    takvi ne moraju i neće. definitivno

  • zenga

    Neznam gospodo da li vi uopste znate da se vila šabanovic prije par dana sama srusila i da to izgleda sablasno gomila rusevine gdje ce se kotiti zmije Briga opstinu pale za tako nesto a vamo se busaju da je po njihovom nadležnosti,dok okolni mještani raznose cigle i limove. bas je strasno.kakav crni muzej kakva kultura nista od toga nego dodite i slikajte ovo sad stanje po postavite na stranicu toliko i pozrav svima .-

  • posjetilac

    Alal vera na prijedlogu :) mogu se naći pare za muslimanski muzej a ne mogu za jedinu nam medijsku kuću u istočnom dijelu Republike Srpske RTV Istočno Sarajevo koju imamo i koju uskoru nam uskoro potpuno zatvaraju

  • funaki

    Sagradicemo mi stariju i ljepsu. :S

  • Posjetilac

    Ja se slažem sa Žikinim prijedlogom, ali pod uslovom da se prikaže kultura tih Šabanovića prije nego što su prešli na islam, a neka u Sarajevu baštine period od kada su prešli na islam. Znači da se tu poredaju ikone njihovih svetaca, zatim nešto od kućnog namještaja pa i alata koji se koristio za obradu drveta. Molima lajkove ako je ovo dobro rješenje!

  • ***

    Jesu li se oglasili Šabanovići po ovom pitanju?

  • ja  - topovi

    majku li vam svima nacionalisticku dok nam zemlja ode u tacku vi se prepucavate i svojatate,kak ja vidim vila je šabanovića i koji se k svojatate,to je njihova istorija..nit je srpska nit muslimanska nego njihova,.. koji topovi..i vi se kontate kak to iskoristit ma vi dzaba zrak trosite p***e

  • hm

    Neznam koliko je bilo ispravno i objaviti ovaj komentar,svi mi znamo da je vlasnistvo Sabanovica,al ove psovke su suvisne i neumjesne.Cini mi se da je ovaj " ja-topovi" zalutao,zar ne bi trebala neka cenzura.....oko komentara....Jos uvjek ne vidim il ne cujem da su se licno Sabanovici javili.....

  • Posjetilac

    Ne znam.
    U vezi sa komentarom.
    Uvijek.

  • Posjetilac

    toooooooooooooooooooo braćo srrrrbi!

  • zika  - Srpske podjele

    Mnogo važnije pitanje od jedne stare vile jeste pitanje podjela među narodom na ovim prostorima. U to ime prenosim svoje mišljenje sa Javne tribine.

    Kada sam poslednji put bio u Andrićgradu nešto sam promišljao, a valjda je normalno biti više posvećen nekoj temi kada ste na izvoru. Kakvu poruku nam šalje Emir Kusturica?

    Nedavno sam, po preporuci prijatelja, pročitao roman „Hamam Balkanija“ od Vladimira Bajeca, koji se bavi životom Bajice Sokolovića, poznatog Mehmed-paše Sokolovića. Svakako preporučujem ovaj roman koji sadrži dosta istorisjskih činjenica, koje su nam jako potrebno za razumijevanja gdje smo bili, gdje smo sada i kuda idemo.

    U Andrićgradu mi je bilo interesantno shvatiti koji velikani su sagradili, dobili, ili će dobiti spomenike njihovim velikim djelima. Mehmed-paša Sokolović, po rođenju Srbin islamske vjeroispovjesti, još nedovoljno afirmisan kod svog naroda. Ivo Andrić, po izjašnjavanju Srbin katoličke vjeroispovjesti koji je zadužio cijeli svijet. Petar Petrović Njegoš, Crnogorac srpskoga porijekla kratkoga vijeka i grandioznog djela.
    Prema Kusturicinim izjavama određena su mjesta za još dva spomenika: Nikoli Tesli, jednom od najvećih u istoriji čovječanstva, Srbinu rođenom u Hrvatskoj koji se, kako kažu, ponosio svojim porijeklom i svojom domovinom; Meši Selimoviću, Srbinu muslimanske provincijencije, koji je u svojim dijelima pokušao objasniti šta se u našim balkanskim dušama dešava. I sve ovo gradi Emir (Nemanja) Kusturica.

    Da li je ovo sve slučajno? Gdje bi srpski narod sada bio da se nije dijelio kroz cijelu svoju istoriju? Da li je Andrićgrad spomenik srpskim podjelama?

Dodaj komentar
Vaši detalji:
Komentar:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):S
:!::?::idea::arrow:
Sigurnost
Morate navesti anti-spam kod koji stoji na slici.
Klikom na dugme "POŠALJI" prihvatam Uslove korišćenja.

Vodič

article thumbnailNarodni heroj Mihajlo Čvoro
10.01.2013.
article thumbnailMilan Simović - od skretničara vozova do narodnog heroja
14.11.2012.
article thumbnailKako se paljanska zvijezda popela na krov svijeta - Rajko Kušić Kuša
06.07.2012.
article thumbnailMapa grad Pale
17.11.2011.
article thumbnailOpština Pale
16.11.2011.
article thumbnailVažniji telefoni
16.11.2011.
article thumbnailAutobuska stanica Pale
16.11.2011.
article thumbnailCekovića kuća
16.11.2011.
article thumbnailPećina Orlovača
16.11.2011.
article thumbnailHadžišabanovića vila u Gornjim Palama
16.11.2011.
article thumbnailNovakova pećina
16.11.2011.
article thumbnailPećina izvora Mokranjske Miljacke
16.11.2011.
article thumbnailPopova pećina - praistorijsko naslijeđe!?
30.09.2011.
article thumbnailPećina u Bogovićima ili Titova pećina
30.09.2011.
article thumbnailGoli Koran - Najljepša oaza mira
31.07.2011.
article thumbnailKadino vrelo - nadahnuće u podnožju Jahorine
31.07.2011.
article thumbnailRijeka Bistrica - kraljica čistoće
31.07.2011.
article thumbnailBožidar Savić
30.07.2011.
article thumbnailHajduk Starina Novak
30.07.2011.
article thumbnailTrifko Grabež
30.07.2011.
article thumbnailPredrag Lasica Peki
29.07.2011.
article thumbnailFilozofski fakultet Istočno Sarajevo
03.09.2009.
article thumbnailEkonomski fakultet Istočno Sarajevo
03.09.2009.
article thumbnailPravni fakultet Istočno Sarajevo
03.09.2009.
article thumbnailFakultet fizičkog vaspitanja i sporta
02.09.2009.
article thumbnailDžamija u Podvitezu
27.08.2009.
article thumbnailKatolička crkva Sv. Josipa na Palama
27.08.2009.
article thumbnailManastir Sokolica - Ravna Romanija
27.08.2009.
article thumbnailCrkva Sv. Pantelejmona na Vučijoj Luci
27.08.2009.
article thumbnailCrkva Sv. Proroka Ilije na Lukama (Trebević)
27.08.2009.
article thumbnailCrkva Sv. apostola Petra i Pavla u Prači
27.08.2009.
article thumbnailCrkva Uspenja presvete Bogorodice u Mokrom
27.08.2009.
article thumbnailCrkva Vaznesenja Gospodnjeg u Podgrabu
27.08.2009.
article thumbnailCrkva Uspenja presvete Bogorodice u Palama
27.08.2009.

Uslovi korišćenja  :  Pošaljite vijest  :  Oglasi  :  Marketing  :  Kontakt                                           Pratite nas na Facebook Palelive.com YouTube kanal  :  Stranica optimizovana za nove verzije Mozilla Firefox Internet Explorer Opera Google Chrome