
"Ovo nije prvi put da rukovodstvo Skupštine opštine Pale provodi samovolju po vrlo važnim pitanjima", navodi se u saopštenju Pokreta za naš grad i dodaje da će oni iskoristiti sve mogućnosti koje im stoje na raspolaganju da vrate red i rad opštinskog parlamenta.
U saopštenju se pojašnjava da je odbornik Pokreta za naš grad tokom rasprave o cijeni uređenja građevinskog zemljišta zatražio da predlagač obrazloži pojedine odredbe predložene odluke, te da nakon toga bude otvorena rasprava.
"Nakon istupa predstavnika predlagača, predsjednik Skupštine je zaključio raspravu i spriječio odbornike da iznesu svoje stavove o ovom vrlo važnom pitanju za lokalnu zajednicu", kaže se u saopštenju.
Predsjednik Skupštine opštine Pale Miroslav Brčkalo rekao je Srni da su ovi navodi Pokreta netačni i da nije prekršio Poslovnik o radu jer u članu 48 Poslovnika se kaže da se odbornici za riječ mogu javiti samo do zaključena rasprave.
"Pošto sam ja zaključio raspravu i dao riječ predlagaču, nakon toga nisam mogao dati riječ odborniku", rekao je on i dodao da to praktikuje od kada je na ovoj dužnosti.
Brčkalo je pozvao odbornike Pokreta da preciziraju koji član Poslovnika o radu je prekršen, ocijenjujući da je u pitanju politikanstvo, jer je izborna godina i žele da privuku pažnju na sebe na ovaj način.
On je pojasnio da su odbornici Pokreta za naš grad tražili da visina cijene pripremanja i opremanja građevinskog zemljišta bude veća od predložene.
Brčkalo je istakao da opština vodi politiku da olakša potencijalnim investitorima i građanima da grade, dok je prijedlog Pokreta bio radikalan i zahtijevali mnogo veće dažbine po osnovu renti.
"Mislim da smo na pravom putu i da se Pale ne bi ovako razvile i razvijale da smo primjenjivali veće stope", rekao je Brčkalo.
(www.palelive.com / Srna)
-
31.01.2012. - 19:09:03 |IP adresa:62.101.133.xxx| Posjetilac
Zašto bravo? Pa zar ne treba da privuku investitora sa povoljnim rentama? Vi bi da neko ulaze u Pale a da uslovi budu kao u Novom Sadu! Ne podržavam vladajucu opciju al u ovom slučaju skidam im kapu! Čak predlažem da se još spuste cijene te i tako privuku potencionalni ulagači.
-
31.01.2012. - 19:40:36 |IP adresa:94.250.71.xxx| Posjetilac - Interesi grupa
Ma kakvi ulagaci, pojma nemas sta govoris. Kakva su ulaganja i investicije kada gradjevinskom investitoru snize sve cijene koje on treba da plati, a on onda zvekne cijene kupcima stanova po 1700 km po kvadratu i pokupi ekstraprofit. Jeli to stimulativna politika opstine Pale? I u cijem je interesu, pa cijene stanova su ko u Las Vegasu, zasto se ta stimulativna politika nije odrazila na konacnu cijenu stana po kvadratu ako im opstina stalno izlazi u susret, a investitori plus ne opreme zemljiste infrastrukturom nego opstina uzima kredite i zaduzuje sve nas da bi investitoru i onako olaksala ogromnu i stvorila jos vecu zaradu. Na kraju gradjani iz price izlaze olaksanih dzepova a investitori i opstinari puni!
-
31.01.2012. - 19:42:29 |IP adresa:94.250.112.xxx| Posjetilac
Mislim da su pokretaši u pravu i da se na Palama bezobrazno ide na ruku "investitorima" na štetu svih građana.
U pomenutom Novom Sadu je ista cijena kvadrata stana kao na Palama, a renta nekoliko puta veća.
Jahorina je uništena politikom "privlačenja investitora", tj. politikom da svaki brentaš ili kakav drugi sumnjiv tip ima hotel ili makar vikendicu. Prva zona je u svakom ozbiljnom gradu najvrednije što imaju i ona se upravo "štiti" visokim cijenama. Na palama ima još prostora za razvoj i izgradnju, ali jok-zašto bi gradili okolo kada mogu svi na šetalište.
Investitore i stanovnike privlači zdravo ekološko i bitnije ekonomsko okruženje, a opština na tom planu ne čini ama baš ništa, čak što više i sama proizvodi lošu klimu i njedi pojedinci se upuštaju u sive poslove... Ovo ponašanje je potvrda mojih sumnji
-
31.01.2012. - 19:19:00 |IP adresa:94.250.79.xxx| Posjetilac
Podrska Blagojevicu na iskrenim namjerama !!!
-
31.01.2012. - 19:54:38 |IP adresa:213.113.52.xxx| ama zar je vazno
Podrska Pokretu i samo naprijed !!!
-
31.01.2012. - 23:07:57 |IP adresa:94.250.43.xxx| Posjetilac
Samo im drugi put odbite od dnevnice po 100 km pa da vidis hoce li jos ikad napustiti sjednicu...
-
01.02.2012. - 18:35:18 |IP adresa:89.111.209.xxx| Odbornik Pokreta
Slažem se sa kaznom koju predlažeš. Napuštanje sjednice nije korektan gest i odbornici bi za svaki loš potez ili neizvršavanje svoje obaveze trebali biti kažnjeni umanjivanjem odborničke naknade (kad bi bilo pravde i kad bi Skupština bila ono što treba da bude). Veliki dio odbornika ne bi primio ništa, a većina bi bila u "minusu" kad bi se mogao pošteno "izvagati" šta su sve pozitivno uradili u svom mandatu.
-
31.01.2012. - 23:21:56 |IP adresa:94.250.43.xxx| Posjetilac
Ne mogu da vjerujem sta predlazu ovi iz Pokreta.
Je li moguce da bi po njihovom prijedlogu troskovi uredjenja kuce od 200 kvadrata na Lukama iznosili preko 60 000 km?
Pa ljudi gdje vi zivite?
-
01.02.2012. - 08:26:03 |IP adresa:81.93.87.xxx| Posjetilac
Joj sto mi pojedinci iz Pokreta idu na zivce, nema ih godinama a onda kad nastupi izborna godina odjednom oni napustaju sjednice i sl. ne bi li za sebe ponovo obezbjedili mjesto na odbornickoj klupi i n aknadu za naredne cetiri godine ..... Uzas!!!
-
01.02.2012. - 08:53:35 |IP adresa:89.111.226.xxx| Posjetilac - ko su stimulisani
Kao rezultat ''stimulativne'', politike imamo:
neasvaltirane ulice,
neuređenu kanalizaciju,
neizgrađenu vodovodnu mrežu,
ulice bez kontejnera za smeće.A sa druge strane:
ekstra profit investitora,
ekstra skupe stanove i
ekstra stimulaciju za nekoga.
-
01.02.2012. - 11:27:47 |IP adresa:46.239.12.xxx| Posjetilac
Čime ti potkrepljuješ svoje tvrdnje? Koja zona su Luke/aobilićevo? Kuća površine osnove 200 m2 je manja kasarna- (koliko ljudi može imati tih dimenzija kuću) molim vas ne obmanjujte ljude!
-
01.02.2012. - 11:54:42 |IP adresa:81.93.87.xxx| Posjetilac
Kako cete vi iz Pokreta objasniti izbjeglom stanovnistvu na Lukama,Repcima i Ekonomiji Mokro da za svoje kuce treba da plate bezobrazno velike cijene troskova uredjenja.
Daj ljudi spustite se na zemlju.
Garantujem da se nebi ni 5 kuca napravilo na Palama kada bi se primjenio prijedlog Pokreta.
-
01.02.2012. - 15:31:54 |IP adresa:89.111.209.xxx| Pokretaš
Veoma jednostavno ćemo to objasniti. Svako koga interesuje šta je suština problema neka pročita odgovor našeg odbornika u temi ODRŽANA 35.SJEDNICA SO-E PALE, na ovom portalu. Onima koji imaju namjeru da kritikuju Pokret i u tome uživaju - SRETNA ZABAVA!
-
01.02.2012. - 18:04:38 |IP adresa:188.2.24.xxx| Posjetilac
Sta je sa zemljom kod Osnovne Skole,da li je tu dozvoljena gradnja i zasto se ne gradi???
-
01.02.2012. - 18:26:24 |IP adresa:94.250.60.xxx| Izbjeglica
Gospodine Blagojevicu, vi ste sretan covjek i Bogu hvala pa niste dozivjeli sudbinu sarajevskih srba, kako ovih koji su 92. godine protjerani iz svog grada, bjezeci od muslimanskog noza, tako i ovih "Dejtonskih" koji ostavise svoje domove i platise ponajveci ceh za ovo sto danas imamo, a to je nasa Republika Srpska.
Rekoh, Bogu hvala pa niste, ali vam to ne daje za pravo da za radi vaseg politickog djelovanja i skupljanja jeftinih politickih poena, zavlacite ruku u dzepove istih tih prognanih i protjeranih ljudi koji odlucise da se nastane u Palama i grade svoje nove domove.
Prosetajte gospodine kroz Obilicevo, Dusanovo, Karadjordjevo i primjeticete da vecina objekata nema uradjenu fasadu, i to ne iz hira, vec zbog nedostatka finansijskih sredstava...i na sve to, vi pedlazete da se ti ljudi jos vise opterete.
U najmanju ruku, to nije domacinski, to nije korektno sa vase strane i strane politicke organizacije koju predstavljte !
-
01.02.2012. - 21:13:50 |IP adresa:89.111.209.xxx| Momir Blagojević - Re: Izbjeglica
Poštovani posjetioče, hvala Vam na ovom postu na koji nije moguće ostati ravnodušan. Slažem se sa Vama da sam veoma sretan čovjek što me je Bog poštedio sudbine koju ste Vi doživjeli. Sretan sam i što ste Vi i mnogi kao Vi moj grad odabrali za mjesto trajnog boravka. Vaš post je ostavio vrlo dubok utisak na mene i veoma sam tužan što ste povjerovali u ono što su rekli nedobronamjerni ljudi čija riječ, nažalost, mnogo lakše i brže dopire do običnih ljudi. Iako sam svjestan da ćete ovo što pišem primiti sa rezervom, ipak ću Vam reći da i ja i partija kojoj pripadam cijelo vrijeme radimo upravo suprotno od onoga u šta ste povjerovali. Vi ste dovedeni u zabludu i iskreno se nadam da ćete se uskoro u to uvjeriti.
Ne zavlačim ja ruku u Vaše džepove (i moji su kao i vaši prazni i nakon punih četrdeset godina rada), ne sakupljam nikakve političke poene (ni skupe ni jeftine) jer, kao stariji čovjek, nemam nikavih političkih ambicija. I moj sadašnji politički angažman je moja velika greška, koja će me vjerovatno koštati koje godine života. Ja veoma dobro znam kako izgledaju Obilićevo, Dušanovo, Karađorđevi i drugi lokaliteti i kako su ranije izgledali kada su se drugačije zvali i potpuno sam svjestan kroz koje muke prolazite dok gradite svoje kuće, jer je to dio i moje profesije.
Čvrsto sam ubijeđen da ćete vrlo brzo shvatiti da ruke u vaše džepove zavlače oni koji su najbogatiji, uz obilatu pomoć malih ljudi sa lokalne političke scene. Nešto od toga sam napisao u postovima u temi ODRŽANA 35. SJEDNICA SO-E PALE na ovom portalu i bio bih Vam zahvalan da to pročitate.
Iskreno mi žao što sam se, potpuno nezasluženo, našao u košu problema, događaja i ličnosti koje Vam zagorčavaju život.
Želim Vam svako dobro!
-
01.02.2012. - 21:31:42 |IP adresa:94.250.107.xxx| Građanin Pala - Da nije smiješno bilo bi žalosno
Prosto ne mogu da vjerujem da ste ovo napisali. Ovaj Vaš komentar je potvrda da je su određeni politički faktori shvatili da im prijetnja dolazi sa komentara Palelajv-a (čitajte: glasa naroda) i najnižim udarcima pokušava da udari na opoziciju koja nastoji da se izbori za transparetnost. Slobodno upitajte gospodina Čeremidžića i gospodina Brčkala zašto ne dozvoljavaju Odbornički čas u predloženoj formi? Ne dozvoljavaju jer bi narodu morali odgovoriti na ovo i ostala pitanja.
Gospodin Blagojević je samo ukazao na opravdanu potrebu da se iskontroliše odluka jer se otvara potpuna mogućnost malverzacije. Priča kojom se maskira namjera je krajnje providna. Mali je broj izbjeglica i koji će biti abolirani ovom odlukom (mada se i tu ne radi o izbjeglicama nego o raseljenim licima ali da ne ulazimo kanalisanje u pravcu kojem žele oni koji su donijeli odluku).
Odluka je sramotna, i favorizuje jednu grupu ljudi a to su oni koji zarađuju na stanovima i pposlovnim prostorima. Pa ako vlast ima namjeru da izađu u susret izbjeglicama, neka donesu odluku kojom se iste oslobađaju plaćanja a građevinski preduzetnici i oni koji zarađuju nek plaćaju.
Ali neće, jer onda nisu zadovoljili ciljnu grupu.
Zar i izbjeglicama nije u cilju da se sve radi po zakonu i transparentno?
Sve po zakonu!!!
-
01.02.2012. - 20:05:12 |IP adresa:46.239.36.xxx| Posjetilac
Ne branim pomenutog gospodina, ali mislim da ste izmanipulisani ili manipulisete drugim...
Ovo sto je pokret predlozio je u interesu upravo tih ljudi! Bojim se da ste u zabludi ako zelite-mogu vam to pojasniti?!
-
01.02.2012. - 21:15:15 |IP adresa:94.250.8.xxx| sds 1990 - e moj izbjeglice,progledaj malo
@ izbjeglica
ja sam isto kao i ti izbjeglica,a u ovoj prici podrzavam pokret i momu koji je ozbiljan i castan covjek i po struci je gradjevinac,dakle,zna temu.
ova prica da izbjeglice trebaju placati 60,ooo km za kuce je klasicna zamjena teza i namjerna prevara naroda.oko izbjeglickih naselja je sve regulisano drugim zakonima i to je bio visi javni interes,i tu drzava nije dozvolila velike rente,jer su to bile livade i vukoje..ine.
koja ****** bi predlozila na skupstini pala da rente budu 60,ooo km. razmisli malo svojom glavom.
zakon je isti za sve u republici srpskoj. u svakoj opstini ima izbjeglica. ovdje nije uopste rijec o izbjeglickim naseljima,nidje veze.
ovdje se radi o gradjevinskoj mafiji koja malim cijenama omogucuje graditeljima zgrada i prodavacima stanova i velikih poslovnih centara i poslovnih prostora extra profit i zaradu mimo zakona,za koju imaju licnu korist samo nekolicina odgovornih ljudi i tajkuna. ovo je strucna tema,i vecina odbornika i stranaka nema veze o zakonima i rentama.
ovdje izuzimam samo par korektnih investitora.
zasto investitori ne grade zgrade,recimo,kod sunca,gdje ima prostora za 3 zgrade u kvadrantu.
zasto se svi trpaju u pilani i oko setalista.
odgovor je jednostavan. tu sve imaju na gotovom,a ista im je renta. ne moraju ni kamion zemlje odvuci,ali zato i ne prosire ni postojece cijevi vodovoda,pa svi imaju los pritisak na visokim etazama.
investitor napravi zgradu i racuna sa teoretskom opstinskom rentom od 81 km po m2 ,a onda ne izgradi parking(svaki stan ima jedno parking mjesto),prilaze oko zgrada,vodovod i kanalizaciju,prosirenje trafo stanice i fiksne telefonske nove kablove od poste itd,i te pare uzme sebi,a svakako naplati stan ranijih godina, od 1700 km,a danas oko 1300 km. na taj nacin on ukrade jos najmanje 250 km po m2 koje po zakonu mora uloziti,i to mu je extra zarada.
opstina ima osnovnu ulogu da provodi drzavne zakone.
tu zakonsku infrastrukturu koja nije uradjena,pokriva opstina i uzima kredite da je naknadno izgradi.zato nasa opstina,sada ,nakon 5 godina od izgradnje novih zgrada,mora da asfaltira oko njih i dize kredite za novo prosirenje vodovoda.
gubitak opstine pale je svake godine, od 1,5-2 miliona maraka i to placaju svi gradjani pala kroz kredite i naknadne investicije.
da se mi ne ubjedjujemo.
u palama je renta 81 km. u lukavici je 100 km. u palama ,oko svake zgrade je makadam,nema asfaltiranog puta i parkinga. koristi se stari sistem vodovoda u centru,a onda pritisak opadne,pa svi stanovnici pala po cetvrtim spratovima i naselju krivace i repca i kalovita brda i drugim padinskim dijelovima nemaju pritisak i vodu.
narod veze nema o zakonu ,i to je u redu. ali isti narod proguta svaki lopovluk i zvaku tajkuna i gradjevinske mafije. ovje je dobro samo za 10 ljudi,svi ostali ispastaju. to nema veze sa izbjeglicama. izbjeglice su i kupile te sve skupe stanove i prostore,a nemaju asfalt i vodu.
da sam ja u pravu,provjerite u lukavici.
i tamo su isti sarajevski srbi i izbjeglice.
tamo je napravljeno 40 zgrada I SVE IMAJU ASFALT I VODU. svi investitori su placali po 100 km/m2 rentu opstini lukavica. to je bilo duplo stimulativnije jer je 5x vise zgrada i poslovnih objekata napravljeno u lukavici nego u palama.
jos kada provjerite podatak da je na jahorini,koja je prva poslovna zona prosjecna cijena placene rente 45 km,onda vam je sve jasno. i da je bar svima naplacena,nego ima preko 120 objekata koji nisu platili rentu uopste ili na dogredjene objekte.
pa sami nacelnici su rekli na tvosm da je gubitak na jahorini oko 5 miliona km. valjda sam ja kriv za to.
-
02.02.2012. - 12:40:51 |IP adresa:89.111.215.xxx| Posjetilac
Sve receno jasno i glasno, kome nije neka procita ponovo post i Momine odgovore na temu Odrzana 35. sjednica!
-
01.02.2012. - 22:09:52 |IP adresa:89.111.218.xxx| Posjetilac - Odlično razmišljanje
Svaka čast na razmišljanju svojom glavom.
-
01.02.2012. - 22:36:46 |IP adresa:94.250.8.xxx| zeljko-pokretas
Da neke stvari razjasnimo.
Da li je ,po poslovniku Skupstine Pala,predvidjeno da se na odredjenu temu,po tacki dnevnog reda,na trazenje odbornika bilo koje politicke partije,odgovorno ili drugo strucno lice iz Opstine,daa konkretno-strucno objasnjenje. Na osnovu tog pojasnjenja,svi odbornici i sefovi odbornickih klubova, mogu diskutovati,
predlagati amandmane i zakljucke itd.
Koliko ja znam,to je sve po Poslovniku,i po normalnoj logici stvari.Nije valjda protivzakonito da bilo koji odbornik Pokreta,zatraži strucno objasnjenje i da nemoze diskutovati poslije bilo kog nacelnika ili strucnog radnika.
Molim g-dina Brckala,da mi odgovori na ovo pitanje,u skladu sa Poslovnikom,i da citira clanove,gdje je zabranjena diskusija odborniku.
Ja sam bio prisutan na desetine lokalnih i republickih skupstinskih sjednica, i u vecini slucajeva je to normalno ponasanje na skupstinama.
I prije rata,i u ratu,i naravno,u miru.
Slucajno radim 31 godinu u medijima,i za ovu tvrdnju imam desetine argumenata.
Ili svi drugi grijese,ili su samo u Palama u pravu.
U krajnjem slucaju, da li bi bilo protivzakonito i zabranjeno,da sef odbornickog kluba,g-din Momo Blagojevic diskutuje na strucnu temu,koju ima u malom prstu.
Kome bi to smetalo ? Da li bi smetalo za svih 25 odbornika iz svih 8 stranaka,ili samo predstavnicima Izvrsne vlasti i zakonodavne vlasti.
Ja mislim da je to svima odgovaralo,i da su mnogi mogli da nauce nesto,jer posljedice trpi Opstina Pale,pa i Vi.Valjda ste Vi zakonodavna vlast,i treba da stitite Zakon,koji sve regulise,i koji je stitio i sam.g-din Momo Blagojevic.
Vlast uvijek ima koalicionu skupstinsku vecinu,i svaku dobru ideju Pokreta moze odbaciti ili ukinuti.
Pa nije valjda,da se neko boji Momine diskusije ili Zakona.
Zasto je problem da se na javnoj i otvorenoj sjednici cuje strucna analiza jednog odbornika ,na zadatu temu.
Na ovaj nacin,kod naroda se otvara mogucnost spekulacija,i sumnji da nesto nije u redu,i da nekome u vlasti ne odgovara da se cuje diskusija i konstruktivni prijedlog odbornika .Nadam se da Vam to nije bila namjera.
Ove diskusije oko predizborne kampanje nisu utemeljene.
Tema je na dnevnom redu ,samo na sjednici od 31.januara i nikad vise u 2012 godini. Pa kada ce se diskutovati,ako nece na sjednci i na redovnoj tacki dnevnog reda. To nema veze sa Izborima.
Ili ce svaka kontraargumentacija biti proglasena Izbornim mitingovanjem. Ako je tako,onda preostaje samo da na sljedecim sjednicama u cijeloj 2012 godini, niko od odbornika ne diskutuje uopste. Valjda je i to demokratija.
-
01.02.2012. - 23:28:56 |Registered| zika - Otvorena pitanja
Mi vam kazemo da ste napravili (prepisali) losu Strategiju razvoja sporta, a odgovor je „vi gospodjo Miro MRZITE PALE!“
Mi vam kazemo da provodite nezakonitu gradjevinsku politiku kojom profitiraju pojedini investitori, a odgovor je „vi iz Pokreta ZELITE UZETI OD IZBJEGLICA!“
Da niste malo pretjerali sa ovakvim ponasanjem koje, nazalost, ne mogu okarakterisati pravim rijecima jer mi komentar nece biti objavljen?Otovreno postavljam pitanja predsjedniku SO Pale g. Miroslavu Brckalu: Ko i kada iz Pokreta se zalagao za politiku vecih taksi na racun obicnih gradjana?
Upravo ste Vi, g. Brckalo sprijecili nase odbornike da kazu sta misle i znaju o zemljisnoj politici i onda ste, ponovo, nastupili kao zastitnik naroda od „pohlepnog Pokreta“. I mene intersuje kako ste znali sta mislimo i sta zelimo predloziti?
Providan je pokusaj da Pokret po ko zna koji put bude „dezurni krivac“ i da Pokret kao opozicija zeli uzeti takse od obicnih gradjana da bi Vi mogli imati nepristojnu visoku platu?Otvoreno postavljam pitanje nacelniku resornog odjeljenja g. Mladjenu Ceremidzicu: Ko i kada iz Pokreta (rekao je „nekih stranaka“ ali je jasno na koga je mislio) se zalagao za naplatu 314 KM od strane obicnih gradjana?
Posto ste obojica vrlo jasno i glasno iznijeli stvove bilo bi pristojno da odgovorite, u sto cisto sumnjam. Do sada niste odgovarali na pitanja. A bice ih sve vise i vise. Ne zato sto ja to hocu, vec zato sto ljudi zele da znaju sta se desava
-
02.02.2012. - 09:49:41 |IP adresa:46.239.38.xxx| zeljko-pokretas - otvoreno pismo za Predsjednika Skupštine
Poštovani g-dine Brčkalo !
Niste mi odgovorili na prethodni post,ali nema veze !
Vjerovatno ste uvidjeli da niste u pravu,ili Vas ne interesuje bilo čiji stav i mišljenje.
Podsjećam Vas da imate dvostruke aršine,jedne za partije iz koalicione vlasti,a jedne za opozicioni Pokret.U prilogu ovoj kvalifikaciji,javno Vam dostavljam sljedeću argumentaciju.
Vi tvrdite da ste principijelni i da nakon otvorene rasprave i pojašnjenja-odgovora od strane Izvršne vlasti-načelnika odjeljenja,niste dužni da date riječ odborniku. Ja se sa tim ne slažem,ali to je moj stav,i zato sam tražio Vaš pismeni odgovor,na osnovu kog člana Poslovnika je to tako.Međutim,na prošloj 34.sjednici Skupštine Pala,je bila tačka dnevnog reda na,koja je u vezi predloga opštinske poreske stope na porez nepokretnosti. Da podsjetim sugrađane,to je tačka u vezi sa budućim porezom na kuće i zemljište.
vi ste procitali tačku i otvorili raspravu.
Javio se izvjestilac-Predsjednik komisije Koprivica Mladen i rekao da je komisija ustanovila da je prijedlog poreske stope od 0,08 % u skladu sa zakonom.
(inače,ta poreska stopa je već ranije usklađena na kolegiju,i predstavlja usaglašeno mišljenje svih skupštinskih stranaka)
Tada se javio za riječ načelnik-g-din Savić Slobodan i pročitao tekst o poreskim stopama,i pojasnio prijedlog zbog čega je u Palama poreska stopa 0,08,a u nekim OPŠTINAMA OD 0,05-0,25.nastavak slijedi....
-
02.02.2012. - 10:20:05 |IP adresa:46.239.38.xxx| zeljko-pokretas - otvoreno pismo-nastavak
nastavak.......
Poslije načelnika, g-dina Savića,izlazi odbornik iz PDP, g-din Veselinović i diskutuje o cijenama koje građanin u Palama treba da plati u budžet Pala. Za jednui kuću od 200 m2 ,po stopi od 0,08 %prihod opštinski iznosi 160 KM za godinu dana.
Poslije Veselinovića,izlazi g-din Siniša Lasica-potpredsjednik Skupštine i predlaže stopu od,koliko se sjećam, 0,05 %,jer dosta paljana ima po 100 duluma zemlje u prve 3 zone.
Sljedeći diskutant je iz SNSD obornik Bojan Pejović i podržao ranije dogovorenu stopu od 0,08.
Poslije je bio odbornik Pokreta,Goran Vasić i zbog krize i neimaštine kod naroda predložio 0,05%.
Poslije je bio odbornik DNS Simo Savić ipredložio 0,08 jer Pale spadaju u razvijene Opštine.
Bilo je jos diskusija i replika,ali to nije bitno.
Iza njega ste izašli Vi,g-dine Brčkalo,kao Predsjednik Skupštine i analizirali sve opštine u R.Srpskoj i poredili poreske stope u Gradišci sa 0,25% i susjednom Srpcu od 0,05 %. Da Vas podsjetim,rekli ste da se ,,bojite ,,reakcije komšija Simića,Savića,Lučića i dr. koji imaju ogromna imanja u Palama.
Rekli ste čak ,da svojom diskusijom ,možda idete direktno protiv interesa Opštine Pale,jer će biti manji priliv poreskog prihoda u budžetu Opštine Pale,i da bi mogli imati problema sa budžetskim korisnicima,zbog nedostatka sredstava i manjeg priliva.
Predložili ste da dodju šefovi odborničkih klubova
i sa Koprivicom,Savić Simom,Pejovićem i Momom Blagojevićem dogovorili poresku stopu od 0,06%.
Nakon toga je bilo glasanje i usvojena je stopa od 0,06 %. To je sve u redu, i to je demokratija.
A sada mi pojasnite Vašu dosljednost.
Kako mogu diskutovati svi odbornici iza predsjednika komisije Koprivice i NAČELNIKA SAVIĆA.
KAKO MOGU DISKUTOVATI odbornici iza potpredsjednika Skupštine Lasice Siniše iz Radikalne stranke.
Kako mogu diskutovati odbornici iza Vas,KAO PREDSJEDNIKA SKUPŠTINE,ili,ako ste bili u funkciji odbornika iz PDP...kako Vi možete dikutovati iza načelnika Savića i potpredsjednika Lasice.
Zar ovo nije očit primjer DVOSTRUKIH ARŠINA koji je bio samo 1 mjesec prije sporne Skupštine,kada niste dali riječ Momu Blagojeviću,nakon što je dikutovao načelnik odjeljenja Urbanizma, g-din Čeremidžić.
Molim Vas da mi odgovorite na ovo otvoreno pismo i ranije postavljeno pitanje o kršenju Poslovnika,i da eventualno demantujete moje navode,ako nisu istiniti.
S poštovanjem !
Željko Ilić
-
02.02.2012. - 13:52:52 |IP adresa:89.111.226.xxx| Posjetilac
U paljnskim skupštinskim klupama predsjednik Skupštine opštine Pale nije dozvolio diskusiju odbornicima Pokreta.
Zbog čega?
Da li da se ne čuje glas istine ili zbog nečeg drugog? Vrijeme će pokazati!
Da li je ovo demokratija?
-
02.02.2012. - 18:13:53 |IP adresa:94.250.54.xxx| Posjetilac
Gospodo iz Pokreta pokusajte mi objasniti sledece...?
Kazete da je tzv. bazna cijena troskova uredjenja jako mala i iznosi 81km i da bi trebala biti puno veca, navodite da je u Lukavici 100km.
Posto Zakon o uredjenju prostora ne poznaje termin raseljena lica,socijalni status,porodica poginulog borca,RVI... Onda bi se ta puno veca cijena primjenjivala na sve nas zajedno, i na raseljeno lice i na investitora koji pravi zgradu i na porodicu palog borca.
E za takvu politiku nikad necete imati podrsku.
-
02.02.2012. - 22:33:00 |IP adresa:89.111.211.xxx| Gospoda iz Pokreta - Prva lekcija
Poštovani Posjetioče (pripadniče pozicije).
POKUŠAĆU da Ti objasnim ono što Ti je nejasno iako to može biti „nemoguća misija“, kako ima običaj reći vaš načelnik resornog odjeljenja. Ne radi toga što nemam odgovor na postavljeno pitanje nego radi toga što se bojim da Ti ništa nećeš moći ili nećeš htjeti shvatiti. Ali, ipak ću pokušati, u mjeri koju mi prostor na portalu dozvoljava.
1. Svrha uvođenja naknade za uređenje građevinskog zemljišta nije da se obezbijedi određeni iznos sredstava u budžetu, koja će se trošiti bez ikakvih kriterija i po nahođenju izvršne vlasti, nego da se obezbijede uslovi da se izgradi neophodna infrastruktura koja treba da zadovolji potrebe objekata koji se grade na određenom prostoru. Naknada mora biti takva da pokriva troškove izgradnje infrastrukture onako kako je predviđeno planskom dokumentacijom i to se u Zakonu zove stvarni troškovi . A kako se ona utvrđuje jasno piše u Zakonu. I ta naknada se ne može određivati proizvoljno, odnosno „čibučiti“ u fiktivnom iznosu od 81,1 KM, kako to naša opština čini godinama. I, ni teoretski, ne može biti jednaka za različita područja i više opština.
2. Ova materija ne uređuje se Zakonom o uređenju prostora nego Zakonom o građevinskom zemljištu (ovo je dokaz vi mješate pojmove i zakone i logično je da vam je zbrka u glavi). Tačno je da Zakon o uređenju prostora (kao ni Zakon o građevinskom zemljištu) ne poznaje termine: raseljena lica, socijalni status, porodica poginulog borca, RVI ... jer naknada nije sredstvo socijalne politike.
3. Bilo bi idealno kada bi svi investitori platili naknadu u iznosu koji je odgovarajući veličini njihovog objekta, bez obzira na namjenu objekta. Nažalost, živimo u vremenu i uslovima kada je nužno vršiti diferencijaciju i određenim investitorima odobravati više ili manje popuste u odnosu na stvarne troškove. I to čini veći broj opština u našem širem i užem okruženju. A iznose sredstava koji proizilaze iz tih popusta opština mora obezbijediti iz drugih izvora (koji su decidno navedeni u Zakonu) i nikako na teret ostalih investitora. Svi ostali investitori moraju snositi stvarne troškove uređenja koje izgradnjom objekta generišu. U protivnom, zemljište ostaje neuređeno, infrastruktura se ne razvija nego se urušava i rezultati takve politike u našoj opštini su očigledni u zadnjih sedam godina. Neka niko ne očekuje da ćemo imati uredno snabdijevanje vodom dok se vodi politika kakva se sada vodi.
4. Koji investitori treba da imaju popust i koliki popust? Na to treba da da odgovor Skupština, uz punu transparentnost kriterija i kvalitetnu javnu raspravu. Ali. pojmovi transparentnost i javna rasprava sadašnjoj izvršnoj i zakonodavnoj vlasti ove opštine nisu poznati. Pokret se cijelo vrijeme zalaže da popust imaju investitori porodičnih stambenih zgrada veličine koja je primjerena broju članova njihovog domaćinstva i investitori objekata koji su od opšteg interesa za građane (fakulteti, javni objekti, proizvodni pogoni i sl). Ovo je sasvim dobro znao i vaš načelnik resornog odjeljenja kada je javno izgovarao nebuloze tipa 314 KM/m2 ili 65.000 KM po kući koje, navodno, želi nametnuti Pokret rasljenom stanovništvu.
5. Eto vam prva lekcija. Spremni smo vam dati i sledeće, pod uslovom da prethodno proučite Zakon o građevinskom zemljištu.
-
03.02.2012. - 00:03:02 |IP adresa:94.250.116.xxx| Posjetilac
Koje licemjerje! Cim neko ne razmislja kao Vi odmah ga klasifikujete kao pripadnika "pozicije" (opozicija i pozicija uopste nisu antonimi, kaze se vlasti) i tri puta mu drsko pisete Ti. Recite jasno i glasno gdje je prekrsen zakon, i ako jeste podnesite prijavu nadleznoj sluzbi i vodite kriminalce u zatvor. Izjaviti da se Pale zadnjih sedam godina urusava a ne izgradjuje je drskost najviseg stepena i tako jasno oslikava Vas lik (a imao sam potpuno drugacije misljenje o Vama). Mislim da uopste niste kompetenti da nekome dijelite lekcije,...i molim Vas, malo manje arogancije, bice i Vama bolje!
-
03.02.2012. - 14:02:53 |IP adresa:217.75.196.xxx| He he he, - Prvi paragraf -jasno i glasno
procitaj prvi paragraf/pasus prve lekcije
-
03.02.2012. - 14:45:19 |IP adresa:94.250.120.xxx| Pokrtetaš
Slažem se sa Vama da izraz „pozicija“ nije bio adekvatan, ispravnije je „vlast“ (pretpostavljao sam da se ne radi o čovjeku iz izvršne vlasti). I slažem se sa Vama samo u još jednom, moglo je bez sarkazma. Ali, s obzirom na to šta nam u javnosti stavljate na dušu, ne kajem se. Od mene Vam je zeleni „prstić“ zato što ste reagovali na moj post i što ste djelimično tačno pretpostavili kako ćemo reagovati u vezi dokazivanja nezakonitosti odluke. Kažem djelimično jer nećemo nikog voditi u zatvor. To niti hoćemo, niti možemo. Ako je neko zaslužio zatvor neka ga vodi onaj ko je nadležan. I nisam rekao da se urušavaju Pale nego komunalna infrastruktura. Vaš je problem ako nećete da priznate da su vodovodni sistemi i uslovi snabdijevanja vodom sada mnogo lošiji nego što su bili prije sedam godina.
-
03.02.2012. - 09:55:32 |IP adresa:94.250.40.xxx| Posjetilac
e gospodine, jesi naružio vlast i načelnike,svaka ti čast. sada se pokazuje da oni uopšte ne znaju zakone o građevinskom zemljištu i da miješaju osnovne pojmove. a da ih pitam,kada pričaju nebuloze da pokret želi nametnuti izbjeglicama rente od 60 000 km po kući, kao onda opština naplaćuje,odnosno, ne naplaćuje rente za jahorinu koja je exkluzivno turističko mjesto,a ne izbjegličko naselje. kolike su tamo rente za uređenje građevinskog zemljišta, bile do sada i da li su naplaćene po bilo kojoj cijeni,a kamoli po 81 km. sami sebe demantujete. vi niste na jahorini naplaćivali ni ono minimalno što ste izglasali kao skupštinska većina,a ne da ste naplaćivali po zakonu.osim toga,vikendice na jahorini nisu javni i viši interes,a izbjeglička naselja jesu.
a sada se ko fol,sekirate za izbjeglice.u stvari,vi godinama sakrivate tajkune i kriminalce. u laži su kratke noge. sramota. molim palelive da objavi komentar,ne vrijedjam nikoga,ovo su činjenice.
-
03.02.2012. - 15:32:19 |IP adresa:94.250.111.xxx| Posjetilac - za moma
MOMO JE CIO SVOJ ZIVOT BIO I OSTAO POJAM COVJEKA.IMAS MOJU PODRSKU A ONA CE DOCI DO IZRAZAJA KADA TI TO BUDE NAJPOTREBNIJE.E DA JE JOS SAMO JEDAN MOMO U SKUPSTINI
-
03.02.2012. - 19:45:32 |IP adresa:94.250.37.xxx| Posjetilac
Zar je moguce da ovom Pokretu toliko smetaju izbjeglice?!!
-
03.02.2012. - 20:22:48 |IP adresa:94.250.85.xxx| Posjetilac
U Pokretu ima ogroman broj izbjeglica.Podrska za postenog Momcila.Dole foliranti.
-
03.02.2012. - 22:40:52 |IP adresa:81.93.87.xxx| montazer - re:Posjetilac napisa:Zar je moguce da ovom Pokretu toliko smetaju izbjeglice?!!
Sta reci na ovakav "komentar"? Koju posluku porati? Jadno, jadno, jadno.
-
06.02.2012. - 16:24:22 |IP adresa:94.250.12.xxx| Posjetilac
Momo,niste mi odgovorili na pitanje. Na osnovu kog zakona i pravilnika Vam je trebao Brckalo dozvoliti diskusiju nakon nacelnika urbanizma Ceremidzica.
-
06.02.2012. - 19:49:22 |IP adresa:46.239.10.xxx| Momir Blagojević
Odgovorio sam u temi "Održana 35. sjednica SO-e Pale"
-
06.02.2012. - 17:06:03 |IP adresa:46.239.5.xxx| Posjetilac
Svaka cast za odgovoran rad odbornika Pokreta, da je ovakvih argumentovanih stavova vise i opstina bi radila odgovornije. Steta sto Pokret nije na vlasti!
-
09.02.2012. - 13:48:01 |IP adresa:46.239.8.xxx| Posjetilac - СДС- чланска број 11
Молим палелајв да ми не укине коментар.
Ово је веома добра тема и неки су погодили у дугогодишњи центар проблема и организоване србске грађевинске екипе и то мање групе која хара годинама. Зато су волики страх и реакције оних који су близу властима.Погледајте сваког владара појединачно и љиових најближих сарадника. Провјерите шта су уписали у изборни имовински картон прије пет и више година.Знам једног од њике,који је имао само државни стан и половно ауто. Сада има тај стари стан,и два нова стана на имена своје најближе фамелије,има један пословни простор на име једне пријатељице,посебно има кафић на име своје сестричине,има најновије ауто,а тренутно прави велику кућу у Палама и чува плац на Јаворини и успут је велики колекционар.То је резултат дугогодишље грађевинске рекеташке и тендерске политике и поклољене државне грађевинске земље,јербо толико ни Новак Ђоковић не може регуларно зарадити посље рата од највеће плате,ако плати све порезе и ако се храни и иде на годишњи годинама са фамелијом.Нема те банке и хипотекарног кредита који то све може покрити од државног посла. Не постоји посао,осим дроге, који може толке паљре зарадити,а овдје није то у питаљу.
-
13.02.2012. - 14:55:39 |IP adresa:94.250.89.xxx| Posjetilac
momo,nisam zadovoljan kako ste reagovali na skupstini,ako ste vec u pravu. imate li neke dokaze za te vase tvrdnje. brckalo je predsjednik i funkcioner i sef stranke koja vlada palama i njegova je starija. valjda on ima savjetnike koji znaju zakone bolje od opozicije.
-
13.02.2012. - 16:43:44 |IP adresa:94.250.127.xxx| Momo Blagojević
Ako misliš na napuštanje sjednice slažem se da to nije korektan gest. Sve ostalo smo u pravu. I Brčkalo je sasvim svjestan da je drastično prekršio poslovnik.I kad je u pitanju sporna odluka i Brčkalo i svi njegovi saradnici i savjetnici kao i odbornici pozicije znaju da smo mi u pravu. Završena je samo procedura usvajanja u Skupštini (odluka je nelegalna, naravno).Uostalom, oni su to dva puta priznali, ali nisu smjeli promijeniti ponašanje (ko zna iz kojih razloga). I, nije još kraj priče.Vidjećemo!!! Sadašnja nestašica vode (i mnoge koje će uslijediti) i praktično potvrđuju da smo u pravu. Ko shvata, shvata. Ko ne shvata, shvatiće!!
-
13.02.2012. - 20:21:10 |IP adresa:94.250.89.xxx| Posjetilac
Ко ми може одговорити,да ли су то начелници или помоћници. Имам проблем као грађанин.Поставио сам питање и тражио стручне одговоре, прије 4 мјесеца писменим путем у Општини. Никад се нису удостојили да ми одговоре. Коме се ја могу жалити на нерад и нефукционалност Општине Пале.
-
20.02.2012. - 13:21:44 |IP adresa:46.239.8.xxx| Posjetilac
Nešto mi nije jasno. Kad njima smeta stručnjak i čestiti gospodin Momo Blagojević i njegova odbornička diskusija,onda se postavlja logično pitanje,zašto su uložili ovoliku energiju da to sve izblokiraju,a usput imaju apsolutnu glasačku mašinu na svojoj strani. Mogli su ga ladno pustiti da diskutuje,i poslije ga preglasti,kao što rade godinama. Očito da nešto nije u redu sa zakonom ,čim se ne smije dozvoliti da odbornici ,a usput i mediji čuju stručno mišljenje i mišljenje opozicije.
-
20.02.2012. - 15:39:54 |IP adresa:94.250.82.xxx| Posjetilac
Cuj demokratije ne daju odborniku Blagojevicu da diskutuje! I jos se hvale parlamentarizmom!
-
21.02.2012. - 19:20:25 |IP adresa:94.250.9.xxx| Posjetilac - sve po spisku i po planu
Interesantno je da je Opstina Pale na svoj zvanicni sajt postavila odgovor na ovu problematiku oko gradjevinskog zemljista. Ocito je da su skontali da nesto ne stima,pa se prvi put u zivotu kod naroda ,,vade,,za svoju gresku.Ipak je Pokret ubo u sridu.Saopstenje je prilicno nemusto,ali nema veze.Pogotovo je smijesna konstatacija da se radi po srednjorocnim planovima do 2015 g. A na terenu je bas sve suprotno. Usvoji se neki budzetski predlog vladajuce vecine i plan,tipa >moje selo ,tvoje selo,voda nam nije bitna sada,dicemo kredit,toplanu selimo deset godina,most od 6 metara u Javoru bez asfalta itd......A onda strucnjaci nemogu ni svoj usvojeni plan da izvrse,pa dogodine u novom budzetu,sve nanovo.Parama od sumarstva se renovira centar Pala, a pare su namjenske za ruralna podrucja i seoske puteve. Ne nastavlja se ono sto nije uradjeno,nego se sve ponovo preskace i pravi po privatnim intersima i familiji. I tako u krug.A onda im dodje revizor i uhvati duple troskove u 3 ulice i naduvane fakture i troskove duplo vece nego na tenderima,i nikom nista,pojela maca.Oko novih zgrada makadami,voda ide do drugog sprata,ovako male rente se placaju opstini na kredite do 5 godina,a stanovi se prodaju odmah i to naravno izbjeglicama ,za koje se opstina bori do posljednjeg daha.
U Jahorinu je od Opstine ulozeno minimalno,a izvuceno maximalno.Osim sto nisu rente i dozvole naplatili za 70 objekata nikako. Ako nisam u pravu,pogledajte na sajtu Opstine ranije srednjorocne planove,prava bajka u nastavcima,80 % planiranog nije uradjeno,a sve je prije pet i deset godina dvaput usvojeno.Farsa.
| < Nazad | Dalje > |
|---|













